Info om MInigolf?

Info om MInigolf?

Inläggav Gamling » 19 februari 2019, 13:13

Hej!

Var hittar jag info om minigolfen?
Igår såg jag en mycket bra info, men idag har jag ingen aning om var jag såg den.

Hur samlar jag till den?
Mvh Gamling

BildBild
Gamling

Re: Info om MInigolf?

Inläggav Latorre » 19 februari 2019, 14:40

Tjo!

Vet inte riktigt vart man hittar info om golfen! På rumsöversikt (som man hittar på frågetecknet uppe till höger) kan man se lite om de olika hålen men någon utförligare info hittar jag inte, men ska försöka förklara det som jag vet! :smile:

När man har uppnått nivå 20 (Ampullöppnare) så låser man upp de tre första hålen av totalt 18 hål som man kan spela på!

Som du kan se på bilden så har jag hittills låst upp 9 hål att spela på och de andra är som du kan se utan läkare och ser ut som högar med flyttlådor! :)

Bild

Man har ett väntrum men till den kommer det inga patienter utan olika läkare som man behöver för att kunna bota patienter i det andra specialrummet som heter IVA! Läkarna kan man ta upp till baren där man kan utföra olika behandlingar för att få ut maximalt med utdelning av poäng och nöjdhet (precis som man kan göra med sjuksköterskan i det vanliga sjukhusrummet)! Man kan förstås också boka bartendern så som med sjuksköterskan så den gör allt automatiskt när du flyttar läkaren till baren!

Bild

Varje läkare har olika krav på hål som ska genomföras precis som patienter har sjukdomar! Hålen tar tid som med allt annat men kan gå snabbare med speciella bollar (som motsvarar vad mediciner är för patienter) och som du hittar ute i Snörvelholma på golfbollsikonen! När man spelat färdigt och läkaren har checkats ut så får man läkaren till sitt IVA rum så man kan använda läkaren till att bota IVA sjukdomar! Det går åt en läkare per sjukdom så det gäller att samla på sig läkare! Här nedanför får du en bild på hur ett IVA rum ser ut och läkarna man vinner på golfen till höger!

Bild

Hoppas du blev något klokare och att du snart är igång med golfandet! :) Lycka till! :rockon: :cheers:
Användarvisningsbild
Latorre
Veteran
Veteran

Inläggav Gamling » 19 februari 2019, 15:18

Tack.

Jag tror jag fattar nu.

Jag har hittat infon nu. Den finns under ? bakom Golfpoängen.
Tyvärr kommer jag inte ihåg hur man gör för att få in en bild. :orange:
Mvh Gamling

BildBild
Gamling

Inläggav Latorre » 19 februari 2019, 16:34

:upp:

Jag brukar spara bilder som vanligt och som ovan print screen och sedan paint för att spara som JPG. Därefter använder jag en sida som heter tinypic.com där man kan lägga upp bilden och få rätt länk som man postar under Img när du besvarar ett meddelande! Lite omständligt och kanske förstå men det är bättre du provar och återkommer med frågor! :) När man väl fattat så postar man bilder som aldrig förr! :smeeh:
Användarvisningsbild
Latorre
Veteran
Veteran

Inläggav Gamling » 19 februari 2019, 18:04

[img][IMG]http://i67.tinypic.com/1zxbmzr.jpg[/img][/img]

Så här?
Mvh Gamling

BildBild
Gamling

Inläggav Gamling » 19 februari 2019, 18:04

Bild
Mvh Gamling

BildBild
Gamling

Inläggav Latorre » 19 februari 2019, 21:24

Ja du är på god väg!

På tinypic så tar du först och väljer "Välj fil" som jag markerat med rött! Sedan på standard, som jag markerat med svart, så tar du och väljer message board så du får rätt storlek på bilden för forumet! Sist men inte minst trycker du på överför, markerat med grönt!

Bild

När du överfört får du upp en ny ruta och där finns det en massa olika "adresser", där du väljer den som är längst ner som heter "direktlänk för layouter"! Den kopierar du och klistrar in inuti Img så blir det rätt! :wink:

Bild
Användarvisningsbild
Latorre
Veteran
Veteran

Inläggav Gamling » 19 februari 2019, 23:20

:tack:
Mvh Gamling

BildBild
Gamling

Återgå till Kapi Hospital Sverige