Lite om parken...

Lite om parken...

Inläggav Sverige » 5 mars 2013, 14:54

Japp, det bygger på samma som zoot.
Men är ändå helt annorlunda, tex så finns det resurser, (material, teknik, idé, natur).
Resurserna behöver man för nästan allt man vill köpa, det räcker inte med parkdollar,
inte ens med diamanter kan man köpa allt, har man inget av t ex resursen natur så får man samla ihop.
När man besöker vännerna så får man förutom xp olika resurser så det är väldigt lönsamt att besöka alla.
Man kan också ta bort hinder som ger resurser, dessutom släpper attraktionerna ut resurser som man kan samla.
Men annars är det att göra framgångar som gäller för att få in dollar osv...

Det finns en annan viktig sak parkeffektivitet. Den måste man ha balans på annars sjunker besökarna.
Har man för lite dekorationer eller för mycket attraktioner så är det inte bra.
Har man för många butiker, toaletter, papperskorgar så är det inte heller bra.
Man kan inte göra som i zoot att man bygger 1000 tals med butiker för hög inkomst :smeeh:
Man få bygga en butik i taget och kolla parkeffektivitet efter varje, lite mer tänk behövs.

Ett exempel: Har 610 besökare just nu och har 37 butiker, 32 toaletter 25 papperskorgar.

Trots att jag snålat med butiker, toaletter och papperskorgar så ser det ut så här
Bild
Användarvisningsbild
Sverige
Site Admin
Site Admin

Re: Lite om parken...

Inläggav Latorre » 6 mars 2013, 01:33

Oj det verkar onekligen som ett mer avancerat spel! Skojigt!! Får se om jag så småningom startar konto där! Verkar onekligen skoj men har många spel för tillfället att hålla reda på och så mina TV-Serier! :smeeh:
Användarvisningsbild
Latorre
Veteran
Veteran

Re: Lite om parken...

Inläggav Sverige » 25 april 2013, 00:51

Nya attraktioner kommer det hela tiden, nu senast dök det upp ett galet mayatempel :orange:

Bild

Parken har många teman tex pirater :upp:
Bild
Användarvisningsbild
Sverige
Site Admin
Site Admin

Återgå till My Fantastic Park